Friday, April 3, 2009

Bibir Senyum Hati Menangis

1. Saya menjelaskan panjang lebar tentang rupa fizikal dalam post lalu.

2. Saya rujuk beberapa buku ilmiah dan hasil seni lain termasuk lirik lagu dan pada saya post tersebut sangat terkesan di hati kerana ia adalah luahan hati dan penilaian saya dari pengalaman hidup.

3. Pada saya kehidupan adalah suatu lakonan di pentas kehidupan yang tidak berpenghujung.

4. Semua orang ada watak yang di bawa.

5. Cuma saya sendiri kadang kala keliru dengan watak diri sendiri.

6. Saya boleh menganalisa watak orang lain. Ada orang yang berterus terang. Ada orang yang bermuka-muka. Ada orang takde perasaan. Ada orang perasan. Ada orang tak macam orang!

7. Pada saya, orang tak tahu bila pada hakikatnya bibir kita mengukir senyum tetapi hati menangis. Masalah yang ada kadang kala tidak tertanggung, tetapi tidak boleh pula nak diluahkan!

8. Kadang kala hidup ini bak tawa dalam tangisan.

9. Tertekan? Sudah pasti cuma siapa yang mahu mengerti maksud di hati?

10 Allah tahu. Allah tak pernah jauh dari kita dan tidak pernah lupa pada kita. Semuanya tak berguna jika tidak kembali pada Allah.

No comments:

Post a Comment