Tuesday, February 28, 2012

Menyesakkan

1. Sejak 2 minggu lalu, masa saya rasakan berlalu sangat pantas.

2. Sedihnya, saya terlalu banyak luangkan masa dgn tugasan luar dan meninggalkan keluarga. Tapi saya bersyukur kepada Allah krn setidaknya Allah buka saya jalan utk lihat dunia luar pejabat buat seketika dan cari kesempatan melapangkan fikiran utk agenda lain yg lebih besar.

3. Kalau langsung tak keluar pon, tak boleh juga. Lebih tension. Sebab itu selalu diingatkan, kita merancang Allah juga merancang. Tetapi perancangan Allah itu jauh lebih baik dan sempurna dengan hikmah yg tersurat dan tersirat.

4. Saya hanya berharap diberikan kesihatan tubuh badan oleh Allah SWT dan kesihatan yg sama kepada anak2 dan isteri serta keluarga terdekat saya. Kerana hanya dengan cara ini saya dpt laksanakan semua tugas dgn aman.

5. Saya juga hanya mampu berharap agar insan di sekitar faham dengan keadaan yg menyesakkan ini. Pastinya ini bukan untuk selamanya.

6. Untuk satu keadaan itu menjadi elok, ia perlulah menjadi melalui zaman tidak eloknya.

7. Semoga mereka itu faham.

8.Lebih penting dari itu, dengan semua tugas dan amanah yg menyesakkan ini, diharap ia mampu dilaksanakan dengan sebaik mungkin dengan 'good faith' dan ia menjadi satu ibadah yang diterima Allah.

9. Maka, berbaloilah kalau pun ia menyesakkan.

No comments:

Post a Comment